U bent hier

Gesprek in de spreekkamer

Thema: 
Onderwerp: 
Geschreven door: 
Kuis, Buul

Samenvatting

U bent leidinggevende of HR-adviseur en vaak ook werknemer. Uw bedrijf werkt al jaren samen met een bedrijfsarts, maar weet u eigenlijk hoe zo'n gesprek met de arts verloopt? Wat kunt u van de bedrijfsarts verwachten? Over welke informatie beschikt hij en welke informatie mag hij verstrekken? Wat is precies het doel van het gesprek? Aan welke regels en richtlijnen moet de bedrijfsarts zich houden? Wat heeft hij nodig om zijn werk goed te doen? Dit artikel geeft u een kijkje in de spreekkamer en beantwoordt deze vragen.

In dit artikel:

  • Bedrijfsarts
  • Bedrijfsarts: doel gesprek
  • Bedrijfsarts: richtlijnen en regels
  • Bedrijfsarts: minimumvoorziening
  • Zorgvuldig handelen
  • Zorgvuldig handelen: schema: overzicht wetten en richtlijnen
  • Bedrijfsarts en tuchtrecht
  • Bijzondere situaties
  • Randvoorwaarden bedrijfsarts

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen
Vul uw HR Praktijk Premium - snel antwoorden voor HR-professionals-gebruikersnaam in.
Geef het wachtwoord dat bij uw gebruikersnaam hoort.
Wachtwoord vergeten?

Word lid en u krijgt direct toegang tot meer dan 1000 kant-en-klare HR-tools:

  • Rapporten, Tools, Modellen,
  • Up-to-date wet- en regelgeving,
  • Kennisbankartikelen,
  • Adviesdesk, voor al uw vragen.