U bent hier

Interne werving

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Hebt u het functie- en persoonsprofiel en de functie- en taakomschrijving voor de kandidaat bepaald? Dan komt het er nu op aan dat u te weten komt waar de doelgroep van kandidaten zich bevindt. Want als u lukraak gaat werven, leiden uw wervingsactiviteiten niet snel tot succes. Het is belangrijk dat u eerst vaststelt welke werving de voorkeur verdient: een externe of een interne werving.

Interne promotie is zowel voor de onderneming als voor de werknemer niet altijd de beste manier om mensen aan zich te binden. Het gaat erom dat een interne werving een nadrukkelijk aandachtspunt is en niet zozeer dat dit ook leidt tot een daadwerkelijke keuze hiervoor. Dit artikel besteedt aandacht aan de keuze tussen interne en externe werving en de voor- en nadelen van interne werving.

In dit artikel:

  • Functieanalyse
  • Kiezen tussen interne en externe werving
  • Voorzichtigheid is geboden
  • Interne werving: voorbeeld
  • Interne werving als onderdeel van personeelsmanagement
  • Voorbeeld
  • Voor- en nadelen interne werving
  • Voordelen interne werving
  • Nadelen interne werving
  • Nadelen interne werving: voorbeeld
  • Vraag en antwoord Interne werving: voor- en nadelen

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel