U bent hier

Werkbegeleiding/coaching

Thema: 
Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Dit artikel benadrukt de effectiviteit van werkbegeleiding, ook wel coaching genoemd. Het is een instrument dat wordt ingezet om de (nieuwe) werknemer effectiever en efficiënter te kunnen laten werken. Bovendien kan werkbegeleiding aantonen of een werknemer meer capaciteiten in huis heeft dan wat daadwerkelijk zichtbaar is.

Essentieel bij werkbegeleiding is dat de werkbegeleider voldoende vaardigheden bezit om het niveau van ontwikkeling, de manier van leren en de snelheid waarmee iemand iets oppakt te herkennen. Dit artikel informeert u hoe u met gerichte vraagstelling dit doel kunt bereiken en hoe belangrijk openheid en duidelijkheid zijn bij een goede werkbegeleiding. 

In dit artikel:

  • Coaching
  • Coaching: voorbeeld
  • Coaching: werkbegeleiding
  • Coaching: checklist
  • Werkbegeleiding
  • Werkbegeleiding: 1. Instapniveau nieuwe medewerkers is lager dan gevraagd
  • Werkbegeleiding: 2. Kennis en vaardigheden nieuwe werknemers zijn onvoldoende toepasbaar
  • Werkbegeleiding: 3. Wijzigingen in uitoefening bepaalde functies
  • Werkbegeleiding: 4. Werknemers hebben moeite gestelde eisen of doelen te realiseren
  • Werkbegeleiding: 5. Tegengaan vergrijzing en verlies van kennis en kunde
  • Werkbegeleiding: 6. Loyaliteit werknemers vergroten
  • Voorbeeldgedrag begeleider nieuwe werknemers
  • Werkbegeleiding in praktijk
  • Begeleiding van begeleiders
  • Vaardigheden begeleider
  • Training toekomstige begeleiders
  • Lerende werknemer
  • Hoger leerniveau
  • Soorten vragen
  • Lerende werknemer: voorbeeld
  • Begeleider–werknemerrelatie
  • Werkbegeleidingscontract
  • Vraag en antwoord Werkbegeleiding

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel