U bent hier

Re-integratie: checklist en stappenplan plan van aanpak

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Is uw werknemer acht weken ziek? De wet schrijft voor dat u dan een plan van aanpak moet opstellen. Met het plan van aanpak bevordert u een snelle werkhervatting van de zieke werknemer. U moet het plan van aanpak in overleg met de werknemer opstellen. De probleemanalyse van de arbodienst/bedrijfsarts dient als uitgangspunt.

In dit artikel leest u dat u naast re-integratiemaatregelen ook praktische zaken moet vastleggen, zoals afspraken over de frequentie van het contact tussen u en de werknemer (minimaal één keer in de zes weken) en wie de rol van casemanager op zich neemt.

Het plan van aanpak bevat een uitgebreide opsomming van zaken met betrekking tot de mogelijke re-integratieactiviteiten en relevante gegevens van werkgever en werknemer. Welke zaken dit zijn, vindt u in de checklist plan van aanpak. Het toezien op de uitvoering van het plan van aanpak is geen alledaagse bezigheid.

In dit artikel:

  • Re-integratie
  • Re-integratie: maatregelen
  • Plan van aanpak
  • Plan van aanpak: checklist
  • Verantwoordelijkheidsgevoel werknemer inschatten

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel