U bent hier

Gedragscode Social-mediabeleid

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Staat u toe dat werknemers zich onder werktijd manifesteren op social media zoals LinkedIn, Facebook, Hyves en Twitter? Ziet u in dat social communities uw bedrijfsimago op de arbeidsmarkt en richting uw afnemers positief kunnen uitwerken? Maar beseft u tegelijkertijd ook dat social media een bedreiging kunnen zijn? Met het opstellen van een social mediabeleid met een protocol kunt u social media een waardevolle bijdrage aan uw organisatie laten leveren en weten uw werknemers waaraan zij zich moeten houden.

Dit artikel informeert over de toegevoegde waarde van social media en de (eventuele) bedreiging ervan. Met deze informatie kunt u vaststellen of u social media wel of niet binnen uw organisatie een belangrijke ril laat spelen.

In dit artikel:

  • Social mediabeleid
  • Social media: toegevoegde waarde
  • Monitoring
  • Social media: redenen gebruik
  • Risicovol gebruik
  • Social media: (eventuele) bedreigingen 
  • Productiviteit
  • Gedragscode social media op werkplek
  • Personeelshandboek
  • Authenticiteit
  • Belangrijke aandachtspunten
  • Model Gedragscode sociale mediagebruik
  • Vraag en antwoord Social-mediabeleid

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen
Vul uw HR Praktijk Premium - snel antwoorden voor HR-professionals-gebruikersnaam in.
Geef het wachtwoord dat bij uw gebruikersnaam hoort.
Wachtwoord vergeten?

Word lid en u krijgt direct toegang tot meer dan 1000 kant-en-klare HR-tools:

  • Rapporten, Tools, Modellen,
  • Up-to-date wet- en regelgeving,
  • Kennisbankartikelen,
  • Adviesdesk, voor al uw vragen.