U bent hier

Gedragscode Social-mediabeleid

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Staat u toe dat werknemers zich onder werktijd manifesteren op social media zoals LinkedIn, Facebook, Hyves en Twitter? Ziet u in dat social communities uw bedrijfsimago op de arbeidsmarkt en richting uw afnemers positief kunnen uitwerken? Maar beseft u tegelijkertijd ook dat social media een bedreiging kunnen zijn? Met het opstellen van een social mediabeleid met een protocol kunt u social media een waardevolle bijdrage aan uw organisatie laten leveren en weten uw werknemers waaraan zij zich moeten houden.

Dit artikel informeert over de toegevoegde waarde van social media en de (eventuele) bedreiging ervan. Met deze informatie kunt u vaststellen of u social media wel of niet binnen uw organisatie een belangrijke ril laat spelen.

In dit artikel:

  • Social mediabeleid
  • Social media: toegevoegde waarde
  • Monitoring
  • Social media: redenen gebruik
  • Risicovol gebruik
  • Social media: (eventuele) bedreigingen 
  • Productiviteit
  • Gedragscode social media op werkplek
  • Personeelshandboek
  • Authenticiteit
  • Belangrijke aandachtspunten
  • Model Gedragscode sociale mediagebruik
  • Vraag en antwoord Social-mediabeleid

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel