U bent hier

Kostenvergoedingen

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Een werkgever vergoedt in veel gevallen kosten die de werknemer maakt in het kader van zijn dienstbetrekking. Deze kostenvergoeding kan op declaratiebasis plaatsvinden, waarbij de werknemer bonnen inlevert, of als vaste kostenvergoeding, waarbij een vast periodiek bedrag ter vergoeding van kosten is afgesproken. Een vaste kostenvergoeding betekent voor de werkgever en voor de werknemer een administratieve lastenverlichting. Bovendien zijn afspraken over kostenvergoeding vaak een belangrijk onderdeel van de arbeidsvoorwaarden.

In dit artikel leest u op welke wijze u kosten via een vaste kostenvergoeding aan uw werknemer kunt vergoeden en op welke wijze dit ook voor intermediaire kosten mogelijk is. Daarnaast treft u een overzicht van kostensoorten die u onder de werkkostenregeling in een vaste kostenvergoeding kunt opnemen.

In dit artikel:

  • Kostenvergoeding: algemeen
  • Company creditcard
  • Kostenonderzoek
  • Wet aanpak schijnconstructies
  • Kostenvergoeding
  • Intermediaire kosten
  • Vaste vergoedingen
  • Kostenposten vaste vergoedingen: checklist

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel