Thema:
Onderwerp:
Geschreven door:
Samenvatting
Actief luisteren doet u niet alleen met uw oren, maar ook met uw ogen, uw wenkbrauwen, uw handen, uw lichaam en uw stem. Met deze aspecten geeft een spreker zijn gevoelens aan of hij gebruikt ze om zijn woorden meer kracht bij te zetten. Als gespreksleider is het daarom belangrijk dat u niet alleen goed luistert, maar dat u ook de veranderingen in de houding van uw gesprekspartner goed in de gaten houdt.
Welke belangrijke (non-)verbale aspecten zijn er? En hoe zit het met uw eigen lichaamstaal. Hoe houd u partijdigheid onder controle? Dit artikel geeft antwoord op deze vragen en wijst u ook op de ‘ik’- en ‘jij'-boodschappen.
In dit artikel:
- Non-verbale reacties
- (Non-)verbale aspecten conflictgesprek: houding
- (Non-)verbale aspecten conflictgesprek: mimiek
- (Non-)verbale aspecten conflictgesprek: stem
- Reactie op elkaar
- Uw eigen lichaamstaal
- 'Ik'- en 'jij'-boodschappen
- Vraag en antwoord (Non-)verbale reacties, intonatie, lichaamstaal
Meer informatie? Login of registreer
Inloggen
Registreren
Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels
- Actueel en praktisch
- Snel en betrouwbaar
- Bespaart juridische kosten
- Op computer én mobiel