U bent hier

Hoofdfuncties interne communicatie

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Ook u hebt waarschijnlijk al een tijdje geleden vaste taakomschrijvingen losgelaten en daarvoor in de plaats ruime taakformuleringen ingevoerd die uitgaan van brede inzetbaarheid. Uw medewerkers zullen effectief en efficiënt moeten werken en daarom moeten beschikken over de juiste informatie en kennis op het juiste moment. De vraag naar maatwerk betekent voor veel bedrijven dat zij hun flexibiliteit moeten verhogen en zich intern continu moeten verbeteren en vernieuwen. Medewerkers kunnen aan deze veranderingen hun steentje bijdragen en inhoud geven. Naast opleiding speelt interne communicatie daarbij een essentiële rol, vooral wat betreft de motivatie van werknemers. Let wel, het is belangrijk dat de juiste communicatie op het juiste moment aan de juiste doelgroep plaatsvindt, want aan een overvloed aan communicatie kleven risico's.

Dit artikel behandelt de vier hoofdfuncties van interne communicatie. Aan de orde komen onder meer het faciliteren van het werkproces en dat communiceren ook het doel heeft een gevoel van gemeenschap te bevorderen.

In dit artikel:

  • Interne communicatie
  • Faciliteren werkproces (taakinformatie)
  • Beperkte communicatie
  • Uitgebreide communicatie faciliteren werkproces
  • Meer communicatie: voorbeeld
  • Kennismanagement
  • Motiveren en (ver)binden
  • Demotiverende communicatie
  • Identificatie
  • Binding met thuiswerkers
  • Basisstructuur interne communicatie
  • Betrokkenheid
  • Beleidsvoorbereidende proces
  • Inspraak besluitvorming
  • Belangrijke punten van aandacht
  • Vraag en antwoord Hoofdfuncties interne communicatie

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel