U bent hier

Stappenplan eigen organisatiegerichte interne communicatie

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Om een overvloed aan communicatie te voorkomen is het belangrijk dat u een basis legt voor uw interne communicatie. De basis is bestemd voor de uitwisseling van informatie aan alle medewerkers, van laag tot hoog. Met de basis zorgt u ervoor dat vaste overlegstructuren in de hele organisatie effectief kunnen functioneren.

Het basispakket kan worden uitgebreid met aanvullende communicatiekanalen en media ten behoeve van projecten. Die informatie is dan voor bepaalde doelgroepen bestemd en valt er de doelgroepen die niet betrokken zijn bij het project, niet mee lastig.

Aan de hand van een stappenplan leidt dit artikel u tot de basis op maat van uw interne communicatie. U weet dan, via onder meer het inventariseren van de huidige communicatiekanalen en de mogelijke obstakels en mogelijkheden, hoe de gewenste structuur eruit ziet en welke aanpassingen u moet maken om de gewenste structuur te bereiken.

In dit artikel:

  • Stappenplan ter verbetering van communicatiestromen
  • Stap 1: Inventariseren aanwezige media
  • Schema media
  • Schema persoonlijke communicatie
  • Schema doelgroepen/middelen
  • Stap 2: Inventariseren obstakels en mogelijkheden
  • Stap 3: Vaststellen wensen en informatiebehoeften doelgroepen
  • Stap 4: Werken aan nieuwe communicatiestructuur
  • Stap 5: Invoeren nieuwe communicatiestructuur

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel