U bent hier

Werken met teams: belang en teamoverleg

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

U kunt uw organisatie op een aantal manieren inrichten. De meeste bedrijven en organisaties zijn op de een of andere manier verdeeld in afdelingen. Afdelingen zijn vaak weer onderverdeeld in teams of subafdelingen. Hoe een organisatie is ingericht, hangt af van de omvang van de organisatie, verschillende organisatieprincipes en de heersende managementfilosofie. De indeling hangt ook af van de tijd waarin een afdeling gevormd is en de op dat moment heersende visie op werk en mensen.

Dit artikel wijst u onder meer op de rol die teamoverleg speelt binnen de organisatie, wat erbij komt kijken om teams succesvol te laten opereren en het belang van een goed functionerend team voor uw organisatie.

In dit artikel:

  • Teamoverleg: sleutelrol organisatie
  • Indelingen van organisaties
  • Indeling op basis van positie in bedrijfsproces
  • Indeling op basis van geografie
  • Geografische indelingen: homogeen of mengvorm?
  • Indeling op basis van inhoud, specialisme of deeltaak
  • Integraal of niet
  • Projectteam: team met een eindige opdracht
  • Projectteam nieuwbouw
  • Begrip 'team'
  • Bedrijfsovername
  • Voordelen goed functionerende teams
  • Succesvolle teams
  • Teamsamenstelling
  • Teamsamenstelling: opdracht, doelen en taken
  • Teamsamenstelling: aanwezigheid voldoende inhoudelijke expertise
  • Teamsamenstelling: teamrollen
  • Teamsamenstelling: wel of niet samen door één deur
  • Teamsamenstelling: professionele teamvaardigheden en cultuur
  • Teamoverleg
  • Teamoverleg: noodzakelijk
  • Teamoverleg: voorbeeld
  • Projectformulier

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel