U bent hier

Taken delegeren

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

De leidinggevende die tot over zijn oren in het werk zit en tijd tekort komt, weet meestal niet hoe hij moet delegeren of heeft er moeite mee werk uit handen te geven. Wat dat laatste betreft heeft de leidinggevende meestal een overdosis aan verantwoordelijkheidsgevoel.

Delegeren is aan te leren. De belangrijkste voorwaarden zijn dat de leidinggevende vertrouwen heeft in zijn medewerker(s) en zich goed voorbereidt alvorens taken te delegeren.

Dit artikel behandelt de voordelen van het delegeren van taken, de mogelijke problemen die om de hoek kunnen komen kijken en hoe u stapsgewijs tot delegeren kunt komen.

In dit artikel:

  • Delegeren: een kwestie van leren
  • Delegeren: voordelen
  • Delegeren: (mogelijke) problemen
  • Stapsgewijs taken overdragen
  • Gouden regels bij delegeren
  • Belangrijke aandachtspunten succesvol delegeren
  • Vraag en antwoord Vertrouwen opbouwen

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel