U bent hier

Payrolling en ziekte

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Als de payrollwerknemer ziek wordt, moet hij zich zowel bij de feitelijke werkgever als bij het payrollbedrijf ziek melden. Als hij door ziekte niet in staat is zijn werkzaamheden bij de feitelijke werkgever te verrichten, heeft hij gedurende maximaal 104 weken recht op doorbetaling van zijn loon, net zoals een gewone werknemer. Het payrollbedrijf, als formele werkgever, is verplicht dat loon uit te betalen.

Dit artikel informeert u over de loondoorbetalings- en re-integratieplicht van het payrollbedrijf en dat ziekmelding niet automatisch de payrollovereenkomst eindigt.

In dit artikel:

  • Payrolling
  • Loondoorbetaling bij ziekte

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen
Vul uw HR Praktijk Premium - snel antwoorden voor HR-professionals-gebruikersnaam in.
Geef het wachtwoord dat bij uw gebruikersnaam hoort.
Wachtwoord vergeten?

Word lid en u krijgt direct toegang tot meer dan 1000 kant-en-klare HR-tools:

  • Rapporten, Tools, Modellen,
  • Up-to-date wet- en regelgeving,
  • Kennisbankartikelen,
  • Adviesdesk, voor al uw vragen.