U bent hier

Functioneringsgesprek

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Het functioneringsgesprek, niet te verwarren met het beoordelingsgesprek, is niet alleen een belangrijk element van loopbaanbeleid, het is ook het middel bij uitstek om in contact te blijven met uw werknemers. In het functioneringsgesprek komt vooral de medewerker aan het woord. Hij kan zijn visie op het werk geven en eventuele problemen (met oplossingen) aankaarten. U blijft zo op de hoogte van wat er leeft op de werkvloer, van de wijze waarop uw medewerkers zich ontwikkelen en waar hun belangstelling naar uitgaat.

Dit artikel laat u onder meer de voordelen van een functioneringsgesprek, voor zowel u als uw werknemer, inzien en welke fasen van dit gesprek u moet doorlopen. Er wordt ook aandacht besteed aan de evaluatie en de nazorg en aan belangrijke do’s and don'ts.

In dit artikel:

  • Functioneringsgesprek
  • Functioneringsgesprek: doel en kenmerken
  • Voordelen werkgever en werknemer
  • Functioneringsgesprek: fase 1 voorbereiding
  • Functioneringsgesprek: fase 2: visie werknemer
  • Functioneringsgesprek: fase 3: visie werkgever
  • Functioneringsgesprek: fase 4: bespreking beide visies
  • Functioneringsgesprek: fase 5: evaluatie en verslag
  • Functioneringsgesprek: evaluatie en nazorg
  • Functioneringsgesprek: inleiden
  • Koppeling onderwerpen medewerker en werkgever
  • Mogelijke oorzaken disfunctioneren
  • Belangrijke do's en don'ts
  • Formulier agendapunten functioneringsgesprek
  • Vragenformulier functioneringsgesprek
  • Model Formulier eindverslag en evaluatie functioneringsgesprek

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel