U bent hier

HRM-Businesscase in 9 stappen

Samenvatting

Voordat HRM aan een project begint, moet hiervoor commitment zijn bij het management. En hier stokt het vaak, want het project wordt te duur gevonden of erger, het is niet financieel onderbouwd of het nut wordt er niet van ingezien. Dit probleem kan HRM voorkomen door een doortimmerde businesscase te schrijven voorafgaand aan het project. Aan de hand van de businesscase kan de HR-afdeling al voorafgaand aan het project, de toegevoegde waarde van het project of de investering duidelijk maken. Dit doet ze onder meer door de investering te onderbouwen met behulp van 'harde' gegevens, zoals kosten en opbrengsten.

In dit artikel:

  • Businesscase
  • Soorten businesscases
  • Opstellen HRM-businesscase
  • 3 Fasen HRM-businesscase
  • Fase 1: Initialisering
  • Fase 2: Ontwikkeling
  • Fase 3: Validering/kwaliteitshandhaving
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 1: doelgroepen
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 2: experts
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 3: organisatiedoelen
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 4: concurrentiepositie
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 5: succes
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 6: economische impact
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 7: betrouwbaarheid
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 8: persoonlijke voordelen
  • Stappenplan HRM-businesscase: stap 9: tegenslag

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel