U bent hier

Gezondheidsbeleid: uitvoering

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Hoe communiceert u uw gezondheidsbeleid? Gezondheidsbeleid is onderdeel van de bedrijfsvoering, dat vraagt om actieve communicatie. Een planmatige campagne ondersteunt dit. De stappenplannen voor de communicatiecampagne en 'communiceren in zes stappen' helpen u op weg. Doseer uw informatie. Met communicatieplannen gericht op (doel)groepen medewerkers krijgt iedereen de juiste informatie. In het 'model gedragsveranderingsproces' ziet u hoe u de strategie kunt vertalen naar geschikte kanalen en boodschappen. De geloofwaardigheid van de afzender speelt daarbij een grote rol.

Het uiteindelijke communicatieplan bevat doel, middel en activiteiten per doelgroep. De stappen hiervoor vindt u in de checklist 'stappen communicatieplan' aangevuld met een 'doelgroep-middelenmatrix'. Natuurlijk komt u valkuilen tegen op uw pad; deze staan in dit artikel voor u op een rijtje, net als alle 'recepten voor succes'.

In dit artikel:

  • Gezondheidsbeleid communiceren
  • Gezondheidsbeleid communiceren: stappen
  • Gezondheidsbeleid communiceren: waarom?
  • Planmatige campagne/activiteiten
  • Communiceren: zes stappen
  • Communiceren: 1. Positiebepaling
  • Communiceren: 2. Knelpuntenanalyse/situatieschets
  • Communiceren: 3. Communicatiestrategie: doelgroepen, communicatiedoelstellingen, speerpunten
  • Communiceren: 4. Communicatieplan
  • Communiceren: 5. Organisatie van de communicatie
  • Communiceren: 6. Evaluatie
  • Valkuilen en recepten voor succes
  • Do's & don'ts
  • Recepten voor succes: 1. Waarderen
  • Model Gedragsveranderingsproces
  • Vraag en antwoord Gezondheidsbeleid: uitvoering

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel