U bent hier

Externe werving: doelgroep lokaliseren en identificeren

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Bent u er niet in geslaagd intern een kandidaat voor de vacature te vinden of vindt u het beter een kandidaat buiten uw onderneming te werven? U bent dan aangewezen op externe werving. Het is dan uiterst zinvol informatie over arbeidsmarktoriëntatie en arbeidsmobiliteit te vergaren.

Succesvol werven vereist een gerichte wervingsaanpak. Werven uit de losse pols kost geld en tijd en leidt tot niets. Achterhaal waar uw doelgroep zich bevindt, zorg dat zowel de belangen van uw bedrijf als die van de kandidaat-medewerker met elkaar stroken en profileer u niet mooier dan u bent. Dit artikel helpt u met een gerichte wervingsaanpak op weg waardoor u verkeerde keuzes kunt voorkomen. Het artikel voorziet in een plan van aanpak bij externe werving, inclusief een checklist.

In dit artikel:

  • Extern werven
  • Informatie doelgroep
  • Doelgroep lokaliseren en identificeren
  • Plan van aanpak bij externe werving
  • Plan van aanpak: checklist
  • Vraag en antwoord Externe werving: doelgroep lokaliseren en identificeren: personeelsplan voor wervingsbureau

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Actueel en praktisch
  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Op computer én mobiel