U bent hier

Gesprek in de spreekkamer

Thema: 
Onderwerp: 
Geschreven door: 
Kuis, Buul

Samenvatting

U bent leidinggevende of HR-adviseur en vaak ook werknemer. Uw bedrijf werkt al jaren samen met een bedrijfsarts, maar weet u eigenlijk hoe zo'n gesprek met de arts verloopt? Wat kunt u van de bedrijfsarts verwachten? Over welke informatie beschikt hij en welke informatie mag hij verstrekken? Wat is precies het doel van het gesprek? Aan welke regels en richtlijnen moet de bedrijfsarts zich houden? Wat heeft hij nodig om zijn werk goed te doen? Dit artikel geeft u een kijkje in de spreekkamer en beantwoordt deze vragen.

In dit artikel:

  • Bedrijfsarts
  • Bedrijfsarts: doel gesprek
  • Bedrijfsarts: richtlijnen en regels
  • Bedrijfsarts: minimumvoorziening
  • Zorgvuldig handelen
  • Zorgvuldig handelen: schema: overzicht wetten en richtlijnen
  • Bedrijfsarts en tuchtrecht
  • Bijzondere situaties
  • Randvoorwaarden bedrijfsarts

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel