U bent hier

Werknemersbetrokkenheid bepalend voor resultaten

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Dé modekreet onder Amerikaanse HR-managers is nog altijd engagement ofwel 'werknemersbetrokkenheid'. En managers roepen te pas en te onpas dat de medewerkers het belangrijkste kapitaal zijn. Maar als dat 'kapitaal' niet betrokken is, zie je dat zonder meer terug in tegenvallende resultaten. Een slechte werksfeer wordt momenteel door een op de drie opzeggers genoemd als reden van baan te veranderen. Bijna evenveel medewerkers vertrekken omdat zij een nieuwe uitdaging zoeken. In beide gevallen moet u zich afvragen: had hun vertrek niet voorkomen kunnen worden door te sturen op betrokkenheid?

In dit artikel kunt u lezen dat vertrek te voorkomen is, als u zich realiseert dat het gedrag van u, de leidinggevende, voor de medewerker cruciaal is. Goede persoonlijke begeleiding vergroot namelijk de betrokkenheid en daarmee het rendement van uw organisatie. Het is zaak dat u de juiste, in dit artikel genoemde, randvoorwaarden schept voor uw medewerkers. Daarnaast treft u een top 8 van factoren aan die de betrokkenheid verder kunnen vergroten. En tot slot de handige do's en don'ts die u kunt gebruiken bij het opbouwen van betrokkenheid.

In dit artikel:

  • Werknemersbetrokkenheid
  • Visie uitstralen
  • Gedrag manager cruciaal
  • Meet betrokkenheid door vragenlijst
  • Jobrotation aanmoedigen
  • Top 8 in volgorde van effectiviteit betrokkenheid
  • Betrokkenheid opbouwen HR: don'ts
  • Betrokkenheid opbouwen HR: do's

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel