Thema:
Onderwerp:
Geschreven door:
Samenvatting
Teamoverleg speelt een sleutelrol bij onderlinge samenwerking en communicatie binnen organisaties. De kwaliteit van regulier of vast teamoverleg wordt onder meer bepaald door de voorbereiding. Er zijn heel wat oorzaken te noemen waardoor teams slecht functioneren of zelfs falen. Dit artikel gaat in op vier hoofdoorzaken die een minder goed functionerend team tot gevolg hebben. Het kan gaan om een onduidelijke doelstelling, slechte communicatie, een gebrek aan ondersteuning en middelen of een gebrek aan expertise.
In dit artikel:
- Niet langer lopend teamoverleg
- Gezamenlijk doel
- Doelstellingen: verschillende niveaus belangrijk
- Hoger doel
- Commitment of draagvlak
- Meedenken
- Juiste middelen
- Pinwand- of moderatiemethode
- Waarden helpen conflicten productief te houden
- Waarden samenvoeging teams
- Visietraject
- Teamhandvest
Meer informatie? Login of registreer
Inloggen
Registreren
Word voor € 15 lid en krijg direct praktische antwoorden over wetten en regels
- Actueel en praktisch
- Snel en betrouwbaar
- Bespaart juridische kosten
- Op computer én mobiel