U bent hier

Goed presterend team: voorwaarden

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Teamoverleg speelt een sleutelrol bij onderlinge samenwerking en communicatie binnen organisaties. De kwaliteit van regulier of vast teamoverleg wordt onder meer bepaald door de voorbereiding. Er zijn heel wat oorzaken te noemen waardoor teams slecht functioneren of zelfs falen. Dit artikel gaat in op vier hoofdoorzaken die een minder goed functionerend team tot gevolg hebben. Het kan gaan om een onduidelijke doelstelling, slechte communicatie, een gebrek aan ondersteuning en middelen of een gebrek aan expertise.

In dit artikel:

  • Niet langer lopend teamoverleg
  • Gezamenlijk doel
  • Doelstellingen: verschillende niveaus belangrijk
  • Hoger doel
  • Commitment of draagvlak
  • Meedenken
  • Juiste middelen
  • Pinwand- of moderatiemethode
  • Waarden helpen conflicten productief te houden
  • Waarden samenvoeging teams
  • Visietraject
  • Teamhandvest

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel