Beoordelingscriteria kunnen op twee wijzen worden bepaald. De eerste mogelijkheid is dat de criteria van bovenaf worden opgelegd; dit is de meest gebruikelijke wijze. De tweede mogelijkheid is dat de...
U geeft aan strategisch personeelsbeleid invulling als u de jaarlijkse beoordelingsronden koppelt aan de missie, visie en strategie van uw organisatie. Deze drie elementaire elementen worden in dit...
De afspraken die door de leidinggevende en de medewerker zijn gemaakt tijdens de beoordeling moeten SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden), dus concreet zijn en...
Koppelt u beoordelen en belonen al met elkaar, zodat u een instrument in handen hebt om uw medewerkers te stimuleren? Het huidige beoordelingssysteem beloont steeds meer op basis van prestaties en het...
In een beoordelingsgesprek geeft u aan de werknemer een oordeel over zijn functioneren. Het doel van beoordelen het meten en wegen van prestaties en gedrag uit het verleden en daar een oordeel aan...
Centraal in dit artikel staan de materiële en immateriële beloning die de basistaken zijn van de leiding in elke onderneming en de onterechte beeldvorming bij ondernemingen dat medewerkers zich bij...
Met alleen een goed beoordelingsysteem bent u er niet. De persoon die de daadwerkelijke beoordeling uitvoert, is namelijk van eminent belang voor het gehele beoordelingsproces. De beoordelaar...
Aan een beoordeling kunnen rechtspositionele consequenties worden verbonden, zoals salarisverhoging, promotie, omzetting van een tijdelijke aanstelling in een vaste, maar ook overplaatsing, een...