U bent hier

Conflicthantering: valkuilen

Onderwerp: 
Geschreven door: 

Samenvatting

Tijdig en op een effectieve manier in een conflict ingrijpen houdt de productiviteit en werksfeer binnen een organisatie op peil. Werknemers die een conflict hebben, moeten weliswaar zelf voor een oplossing zorgen, maar als u merkt dat partijen er niet snel zelf uitkomen, kunt u als gesprekspartner tussen de werknemers optreden.

In dit artikel leest u dat het beter is dat u geen oplossingen aandraagt, als u zich mengt in een conflict. Partij kiezen is uit den boze. Een neutrale opstelling is dan ook het advies.

In dit artikel:

  • Ongewenst gedrag leidinggevende
  • Kleinerende opmerkingen
  • Luisteren
  • Luisteren: haken en ogen
  • Luisteren: verkeerde moment kiezen
  • Luisteren: luistermethode schiet context doel voorbij
  • Luisteren: deur openzetten en dichtslaan
  • Luisteren: 'Papegaaien' of luisteren zonder inleving
  • Luisteren: actief luisteren als manipulatiemiddel

Meer informatie? Login of registreer

Inloggen

Registreren

Word lid en u krijgt direct praktische antwoorden over wetten en regels

  • Snel en betrouwbaar
  • Bespaart juridische kosten
  • Altijd bij de hand
  • Op computer én mobiel