Globaal zijn er vier verschillende gespreksvormen te onderscheiden. U kunt ze zowel inzetten voor collectieve als individuele overleggen.
Dit artikel behandelt de gespreksvormen directief (top-...
Gesprekken in de wandelgangen en bij het koffiezetapparaat. Het zijn voorbeelden van plekken waar informele communicatie spontaan ontstaat.
Dit inleidende artikel toont dat deze vorm van overleg...
Weet u hoe belangrijk de uitwisseling van informatie, feiten, ideeën en meningen voor uw onderneming is? Door communicatie te gebruiken informeert, coördineert en motiveert u uw mensen. Daar worden uw...
In elk bedrijf komen en gaan werknemers. Het vertrek van werknemers kan op uw organisatie zijn weerslag hebben. Bijvoorbeeld doordat de werknemer een bepaalde specialisatie heeft die nu uit de...
Naarmate de reikwijdte en de diepte van de verandering groter zijn, moet er meer aandacht worden besteed aan het managen van de verandering.
In dit artikel leest u dat naast de hiervoor genoemde...
Ook u hebt waarschijnlijk al een tijdje geleden vaste taakomschrijvingen losgelaten en daarvoor in de plaats ruime taakformuleringen ingevoerd die uitgaan van brede inzetbaarheid. Uw medewerkers...
Om een overvloed aan communicatie te voorkomen is het belangrijk dat u een basis legt voor uw interne communicatie. De basis is bestemd voor de uitwisseling van informatie aan alle medewerkers, van...